All About Myself


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, November 24, 2010


Bila PRINCESS ESOPIO meringankan jari jemarinye tuk men’STORY kn cerpen ciptaannye…
Dugaan hidup…….
Malam semakin sunyi…
Bintang2 dan bulan di langit kini tidak lagi kelihatan…
Jam di dinding sudah pun menunjukkan pukul  1 pagi…
Kubuka tirai daun jendela yang tadinya tertutup rapat…
Aduh,terasa segar angin malam…
Kegelapan malam yang pekat itu seolah-olah sama gelapnya dengan masa depanku…
Aku semacam tidak pasti untuk apa aku harus merenung kegelapan malam yang kian jauh merangkak…
Mataku kini semakin galak menjelajah suasana malam…
Entah kenapa tiba2 hatiku menjadi sayu….
Segala peristiwa lalu kini memenuhi kotak fikiranku…
Satu demi satu peristiwa lalu bermain di kotak pemikiran dan di segenap ruang mataku..
Tiba2 aku teringat akan arwah datukku…
Tanggal march 2006 telah mencatatkan pengalaman yang menyedihkan bagi diriku…
Datuk yang amat ku kasihi telah pergi menghadap ilahi…
Masih ku ingat saat2 pemergian datukku…
Kususuli dengan iringan doa semoga Allah s.w.t mencucuri rahmat ke atas rohnya…
Dadaku semakin sebak…
Tanpa disedari air mataku turun membasahi ruangan pipiku…
Semenjak itu aku sentiasa teringat akan niatnya yang ingin melihat aku mencapai cita2ku untuk menjadi seorang guru…
Lantas aku mengirimkan doa ke atas rohnya…
Kulihat jam hamper menunjukkan pukul 2 pagi…
Selalunya pada waktu ini aku sedang nyenyak tidur di buai alusinasi mimpi…
Akan tetapi pada malam ini…
Entah mengapa aku sukar untuk melelapkan mata sepetku ini…
Aku masih melayani hati dan merenungi sedalam2nya suasana malam…
Angin sepoi2 bahasa menerjah ke ruang kamarku…
Lantas menjamah tubuhku yang memakai baju tidur…
Terasa sejuk menusuk ke tulang2 ku…
Ku toleh ke kiri…
Ku toleh ke kanan…
Semuanya tidak kena…
Dengan segera ku tutup jendela rapat2 lantas menuju ke kamarku…
Apabila ku celikkan mataku,dari celah2 dinding kulihat sang suria menyinar…
Sebagai seorang insane biasa kita tidak boleh lari daripada menerima kenyataan hidup yang telah tersurat…
Sebagai hamba Allah s.w.t kita harus bersabar menghadapai segala dugaanNya…
Itulah yang aku pegang selama ini….

Coretan khas:PRINCESS ESOPIO…..


No comments:

Post a Comment